Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

Φασσες: Η δευτερη ευκαιρια....

To κυνηγι αυτο εγινε μετα απο μια αποτυχημενη εξοδο, οπου δεν διαβασα τα σημαδια καλα και εχασα την μερα μου χωρις να παρω πουλια.

Η γκαφα της Κυριακης με ειχε κατασκασει. Μου χαλασε την ημερα και δεν μπορουσα παρα μονο να σκεφτω τα κοπαδια της φασσας που ειδα οταν πηγα με το αυτοκινητο φευγοντας απο την αποτυχημενη μου εξοδο. Ετσι λοιπον, απο το πρωι σημερα, παρ'ολο που ειχα κατι δουλειες, το μυαλο μου ηταν συνεχως στην επομενη εξορμηση.

Τελειωσα ολα αυτα που ειχα να κανω και κατα τις 12, εβαλα τα οπλα στο αυτοκινητο (δεν το ειχα ξεφορτωσει απο εχτες! τοσο μανια το ειχα να ξαναπαω σημερα!), και στις 12.10 ημουν στο χωραφι. Η εικονα ενθαρυντικη, με μερικες φασσες να πετουν απο πανω και καμια 20αρια να ειναι στη μεση του χωραφιου και να βοσκουν. Εκανα μια βολτα με το αυτοκινητο γυρω στο χωραφι για να τις σηκωσω ολες, και πηγα να στησω την φυλαχτρα μου και να σχεδιασω τα ομοιωματα ουτως ωστε να ελκυουν τις υπολοιπες. Ειχα κρατησει και το κουφαρι της χτεσινης και το εβαλα στον κραχτη να την κανω να φαινεται σαν να πετα, και, αφου ικανοποιηθηκα οτι 'ποιο γυαλιστερο δεν γινεται', πηγα και καθησα στο σκαμνι να περιμενω. Οριστε η αποψη που ειχα:


Οι συνθηκες ηταν ιδιαιτερα ευνοικες: αερας 6-8 μιλια βορειοδυτικος (που σημαινε οτι, ετσι που ειχα τοποθετηθει, μου ερχοταν στην πλατη, και κατα συνεπεια τα πουλια θα ερχοντουσαν μπροστα μου), θερμοκρασια γυρω στους 15-16 βαθμους και συννεφια, που εκανε την παρατηρηση των πουλιων ιδιαιτερα ξεκουραστη, μιας και δεν με τυφλωνε ο ηλιος. Τα πουλια ερχοντουσαν κυριως απ'τα δεντρα στο βαθος δεξια, αλλα και απο μακρια ευθεια μπροστα μου. 3-4 φορες δε, ηρθαν ταυτοχρονα 5-6 φασσες και αρχισαν να κατεβαινουν με σπειροειδη πτηση προς τον σχηματισμο μου, μπερδευοντας με τοσο που καταφερα να παρω μια το πολυ! Δεν ειναι τυχαιο που την εχουν σε τοση υποληψη ως θηραμα: η ικανοτητα της να αλλαζει κατευθυνση και ταχυτητα, κανουν τη φασσα ενα απο τα πιο απαιτητικα πουλια στην τουφεκια...

Ειχα επιλεξει το 20αρακι μου ως το πρωτο οπλο, μιας και δεν το ειχα πολυτουφεκισει αυτη τη σαιζον, και ετσι ειπα να το παρω να παρει τον αερα του. Φορτωμενο με 24γρμ 6αρια, με μαλλινη ταπα, και τσοκαρισμενο 3* στην κατω και 2* στην επανω καννη, ειναι ενας συνδυασμος που με εχει βοηθησει στο παρελθον.

Δεν ειχαν περασει 4-5 λεπτα, να'σου οι πρωτες 2 φασσες. Τις ειδα να ερχονται απο πολυ μακρια, και, πλησιαζοντας στον σχηματισμο μου, εδειξαν οτι 'τσιμπησαν', διπλωνοντας τα φτερα τους σαν μαχητικα αεροπλανα, χανοντας αποτομα υψος και ελατωνοντας την ταχυτητα τους. Τις περιμενα να πλησιασουν αρκετα και, μολις τις ειχα σε αποσταση βολης, σηκωθηκα και πηρα το πρωτο διπλο της ημερας! Δυο βολες, δυο φασσες! Δεν προλαβα να γεμισω και μια ακομα φασα ηρθε απο τα αριστερα, δινοντας μου μια τραβερσα βολη, καθως πλαγιασε και μου εδειξε τις ασπρες ριγες στα φτερα της, λαμποντας στο φως της ημερας. Δυο βολες, και επεσε και αυτη σαν βρεγμενο πανι!

Περιμενα λιγο, και, βλεποντας οτι δεν ειχε αλλα πουλια, ετρεξα και πηρα την μια και την εβαλα στον αλλο κραχτη, δινοντας δυνατο οπτικο σημα σε πουλια που θα την εβλεπαν απο μακρια. Πραγματικα, το κολπο δουλεψε! Τα πουλια ερχοντουσαν σε τακτα διαστηματα, 2-2 η 1-1 και μου επετρεπαν ευκαιριες για 'μαζεμενες' βολες, και οχι αρπαχτες.

Ειχα πει οτι υπαρχουν μερες που το οπλο ερχεται σαν προεκταση του σωματος, ο ρυθμος της βολης ειναι αρμονικος, και μετα απο καθε εκπυρσοκροτηση, τα πουλια πεφτουν σαν πετσετες... Φαινεται οτι η σημερινη μερα ηταν μια απ'αυτες! Το 20αρακι με εβγαζε παληκαρι, αρκει να μην εκανα τουφεκιες 'ελπιδοφορες' (που εκανα αρκετες απ'αυτες, και 'χαιρετησα' αρκετα πουλια). Παρ'ολα αυτα, ο μπαμπακος ηταν σχετικα σιωπηλος σημερα. Εντωμεταξυ, ειχε τοση κινηση και τοσες τουφεκιες που δεν προσεξα οτι τα φυσσιγγια ελατωνονται δραματικα! Μετα απο 2.5ωρες ειχα εξαντλησει ολα τα πυρομαχικα για το 20αρι, και μου δοθηκε η ευκαιρια να παω και να συμμαζεψω λιγο το σχηματισμο, να τοποθετησω τα πουλια που ειχα χτυπησει ως ομοιωματα και να παω να παρω και το 12αρι απο το αυτοκινητο. Μου δοθηκε και η ευκαιρια να παρω αποψη των πουλιων της φυλαχτρας μου:


Πηρα την AL391 Ulrika (με 3* τσοκ) και 125 φυσσιγγια και γυρισα στην φυλαχτρα. Τα πουλια συνεχιζαν να παρουσιαζονται με τον ιδιο ρυθμο, αλλα, η αλλαγη του οπλου και τα παλια φυσσιγγια που ειχα με εκαναν να χασω μερικα πουλια που θα τα ειχα για σιγουρα. Πολλα πουλια τα βαρεσα, τους φυγαν ενα σωρο πουπουλα αλλα πεταξαν ανενοχλητα, που με εκανε να σκεφτω οτι πρεπει να τα ξεφορτωθω τα φυσσιγγια αυτα, παλιωσαν. Θυμηθηκα και τον φιλο μου το Χρηστο, που δεν του αρεσουν τα αυτογεμη: η αισθηση αλλαξε, το οπλο δεν ειχε το ιδιο ζυγισμα, αλλα μετα απο μερικες βολες καταφερα και βρηκα το ρυθμο του και τα πουλια αρχισαν παλι να πεφτουν.

Τα αδεια φυσσιγγια γεμισαν το κιβωτιο που τα εβαζα, θυμιζοντας μου το κεφι που εκανα τις προηγουμενες ωρες, αλλα ταυτοχρονα, μαζι με τον ηλιο που μετακινοταν στον οριζοντα, με εκαναν να νοιωθω μια θλιψη για το τελος του καλοκαιριου και το τελος της ομορφης και αξεχαστης αυτης ημερας... Ημουν ηδη στο χωραφι 4.5 ωρες, οταν αποφασισα να τα μαζεψω....


Αδειασα το οπλο, εβγαλα τις ωτοασπιδες, και βγηκα απο την φυλαχτρα, για να μαζεψω τα πουλια. Νομιζα οτι εχω χτυπησει καμια 40-50 πουλια, και τα επαιρνα 8-8 και τα εβαζα στην βαση απο μια απο τις μπαλες που ηταν στο χωραφι. Μαζευα, μαζευα, μαζευα και τελειωμο δεν ειχαν! Τελος παντων, αφου σιγουρευτηκα οτι τα εχω ολα, τα ταχτοποιησα και πηρα μια φωτογραφια:


Τελικος απολογισμος...: 73 πουλια, οι περισσοτερες φασσες που πηρα ποτε, το μονο αλλο πουλι που βαρεσα ηταν ενα περιστερι, και τιποτε αλλο. Βαρεσα 159 φυσσιγγια, που, σε σχεση με τις προηγουμενες ημερες, ειναι πολυ καλυτερη αναλογια απ'οτι σας εχω συνηθισει. Να'σαι καλα φιλε louis, βγηκαν τα λογια σου αληθεια! Πηρα 11 διπλα με το 20αρι και 3 με το 12αρι, που με ευχαριστησαν οσο δεν παει!

μαζεψα τα ομοιωματα, πακεταρισα την φυλαχτρα και στρωθηκα στο μαδημα. Γυρισα σπιτι, τα εβγαλα απο τα σακια να κρυωσουν, και πηγα το σκυλο μια βολτα. Οταν επεστρεψα, ηρθε ο Μορφονιος, με βοηθησε να μαδησω και τα υπολοιπα και να τα ξεστηθιασω, και μετα απο ενα γευμα φιλετο ελαφιου, πηγαμε και για 1-2 ωρες αρουραιους με το αεροβολο μες στους σταβλους, να ευχαριστησουμε τον αγροτη που με αφησε στο χωραφι.

Τωρα, το γκαραζ ειναι γεματο φτερα, εχω 2 οπλα να καθαρισω και ενα μεγαλο προβλημα: ακομα 350 φυσσιγγια για το 12αρι που πρεπει να τα καψω.... Λες να ξαναπαω????

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου